Zagrebačka Škola za cestovni promet nositelj je projekta vrijednog dva milijuna kuna
Škola za cestovni promet uspostavila je suradnju s institucijama u Sloveniji i Finskoj. Njezini profesori su u Sloveniji 2011. i Finskoj 2013. s kolegama razmjenjivali iskustva i upoznavali sustave strukovnog obrazovanja. Osim toga, učenici ‘Prometne’ su početkom prošle godine u sklopu projekta Europe electric car preradili automobil i ugradili mu električni pogon. U listopadu je pokrenut LEMO, projekt za koji je Europska unija preko Erasmus + programa izdvojila 260 tisuća eura.
Projekt ‘Learning e-mobility’ trajat će ukupno tri godine. Strukovne škole iz Hrvatske, Finske i Slovenije kroz prethodne suradnje izradili su vlastite električne automobile i dio infrastrukture koja je potrebna za elektro mobilnost, a kroz LEMO će Škola za cestovni promet, koja je glavni koordinator, osigurat 63 tisuće eura i izgraditi solarnu elektranu te punionicu za električna vozila koja će biti dostupna javnosti.
Glavni cilj je razvoj novog inovativnog obrazovnog modula Elektro mobilnost
– Glavni cilj projekta je povećanje kvalitete učenja u strukovnom obrazovanju. To želimo postići kroz razvoj novog inovativnog obrazovnog modula Elektro mobilnost i pratećih alata za učenje i poučavanje. Kroz prijenos i diseminaciju dobre prakse među europskim strukovnim školama te jačanje povezanosti strukovnog obrazovanja i tržišta rada s naglaskom na području e-mobilnosti, izjavio je profesor Škole za cestovni promet i stručni voditelj projekta LEMO Tomislav Ćurković.
Kroz implementaciju europskih iskustava i suradnju sa strukovnom školom Kouvola Region Vocational College iz Finske, Šolskim centrom Celje iz Slovenije, Energetskim institutom Hrvoje Požar iz Hrvatske, tvrtkom AVANTCAR, Ducati komponenti, NETEKO i ACASA, žele kvalitetnije uskladiti obrazovni sustav i gospodarstvo.
U sklopu prve faze završavaju izgradnju solarne elektrane i punionice
– U sklopu prve faze uskoro završavamo izgradnju solarne elektrane i punionice za električne automobile. Predviđena proizvodnja naše solarne elektrane tijekom godine trebala bi biti oko 4500 kWh električne energije. To nam je dostatno za napajanje našeg električnog automobila, kojeg smo preradili na našem projektu Europe electric car, ali i za napajanje ostalih električnih automobila jer je ideja da punionica bude otvorena za javnost, otkrio nam je Ćurković kako će i zagrebački vozači automobila na struju moći koristiti rezultate njihovo projekta.
Tom bi elektranom i punionicom zaokružili ideju električnih automobila koji koriste obnovljive izvore energije, a i na konkretnom primjeru bi mogli učenicima pokazati i promovirati koncept e-mobilnosti, korištenje obnovljivih izvora energije u prijevozu.
U drugoj i trećoj fazi projekta LEMO planira se izraditi i testirati novi obrazovni modul kao dopuna postojećim kurikulima iz područja prometa i logistike. U posljednjoj godini učenici iz tri različite škole odlazit će na međusobnu razmjenu kako bi evaluirali modul koji bi trebao poboljšati njihovo obrazovanje.
Škola za cestovni promet želi kroz projekte privući nove učenike
Osim toga, cilj je da učenici komuniciraju primjenom novih alata i na kraju organiziraju završno događanje na kojem će se susresti vlasnici prerađenih električnih automobila u sve tri partnerske zemlje. LEMO projekt zapravo je nastavak brojnim projektima koje je od ulaska Hrvatske u EU Škola za cestovni promet uspješno završila.
– Krenuli smo s projektima Europske unije kako bi naši nastavnici razmijenili iskustva s kolegama iz drugih država, upoznali različite školske sustave te usavršili znanje stranog jezika. Osim toga, cilj nam je da kroz sudjelovanje u izradi električnog automobila i e-mobilnosti naši učenici sa svojim znanjem prate nove trendove u automobilskoj industriji te da steknu međunarodno radno iskustvo, nauče strani jezik te upoznaju različite običaje i kultura, istaknula je ravnateljica Škole za cestovni promet Renata Heljić.
Školi je cilj da đacima kroz sudjelovanje u EU projektima poveća motivaciju za učenje i rad na temama koje nisu predviđene nastavnim planom i programom te da poveća broj zainteresiranih osmaša za upise u njihove programe.