Pretraga

Zagrebački gimnazijalci pokazali svijest o važnosti kupovine hrvatskog

A- A+

Da mladež nije indiferentna prema budućnosti hrvatskog gospodarstva, pokazali su učenici zagrebačke Športske gimnazije koji su u sklopu projektne nastave prošli tjedan organizirali sajam ‘Kupujmo hrvatsko’. Cilj ovog obuhvatnog nastavnog programa bio je dati svoj obol senzibiliziranju javnosti za domaću proizvodnju, a time i za radna mjesta te ekonomski rast. U sklopu višemjesečnog projekta, učenici su proveli anketu u školi. Na uzorku od 230 učenika došli su do pokazatelja kako je zapravo većina učenika osviještena o važnosti kupovanja hrvatskog te protiv gomilanja uvoznih proizvoda.

Kadar s izvedbe pjesme ‘Moja domovina’

Učenici Športske gimnazije iz Zagreba pokazali su da su njihovi interesi puno obuhvatniji nego što sugerira specijalizacija, očita i iz naziva škola. Naime u sklopu višemjesečne projektne nastave, organizirali su sajam pod nazivom ‘Kupujmo hrvatsko‘ gdje su priredili čitav program, kojemu je cilj bio dati barem mali doprinos osvješćivanju mladeži, ali i šire javnosti o važnosti podrške domaćoj proizvodnji.

Izdvojeni članak

Projekt profesora Mrljaka s Veterinarskog fakulteta dobio 2,3 milijuna eura iz fondova EU

Male korake naprijed ne smijemo zanemariti

Kako bi utvrdili koliko su učenici uopće educirani i zainteresirani za temu kupovine domaćeg, odnosno uvoznog proizvoda, provedena je i anketa na 230 ispitanika.

– Dosta smo se iznenadili konačnim rezultatima koji su pokazali da su učenici već dosta osviješteni o toj temi te da cijene hrvatske proizvode. Isto tako, većina njih je bila protiv prevelikog uvoza stranih proizvoda, ali s druge strane ne bi zabranili njihovu prodaju. Anketa je pokazala da im je bitnija kvaliteta negoli cijena, dok je većina hrvatskih potrošača rekla upravo suprotno, rekla nam je učenica četvrtog razreda Športske gimnazije, ujedno i jedna od pokretačica projekta Lucija Bojanjac.

Svjesna je da je teško mijenjati mentalitet širih masa, ali mali koraci naprijed, također daju svoj doprinos.

– Ne mogu nekoga nagovoriti da kupuje hrvatsko ovim projektom, ali mu mogu pokazati i argumentirati zašto bi trebao. Ako je svega par ljudi nakon ovog projekta pročitalo deklaraciju na proizvodu od kuda dolazi, smatram da je to uspjeh. Danas troje, sutra četvero i tako iz dana u dan, dodala je Lucija.

Insert iz igrokaza

Na projektnoj nastavi se puno više može naučiti, nego na redovnoj

Spomenuti sajam, koji je prošli tjedan bio organiziran, zapravo je samo kruna višemjesečnog rada učenika Športske gimnazije podijeljenih u nekoliko skupina, poput glazbene, dramske, filmske te anketne.

Izdvojeni članak

Budući karlovački medicinari osmislili novi raspored nastave i prakse, MZOS ga prihvatio

– Smatram da se s takvom vrstom nastave može puno više naučiti negoli na redovnoj. Dolazi do izražaja učenička kreativnost te se razvija međusoban odnos i komunikacija.
Ovaj projekt mi je pomogao da se naučim boljoj organiziranosti i koordinaciji s puno ljudi odjednom. Isto tako, shvatila sam da se ozbiljan posao može predočiti na humorističan i opušten način, a da ne gubi na svojoj kvaliteti. To se može odnositi i na bilo koji drugi segment u životu, ističe maturantica Lucija.

A da se uz opuštenu komunikaciju, šaljivi igrokaz i izvedbu prerađene verzije pjesme ‘Moja domovina’ suština ipak uspjela naučiti, pokazuje i Lucijin zaključak.

– Domaće proizvode važno je kupovati upravo iz tog razloga što time pospješujemo naše gospodarstvo te omogućujemo nova radna mjesta. Svakim kupljenim proizvodom indirektno utječemo na rješavanje gospodarskih problema. Uostalom, naši su proizvodi kvalitetom isti, ako ne i bolji od stranih. Pa zašto onda ne bismo pomogli ako možemo?, pojašnjava i retoričkim pitanjem sažima naučeno maturantica Športske gimnazije.

U kratkom i šaljivom filmu, također snimljenom u sklopu projekta, pogledajte na koji su način učenici ove škole izreklamirali neke značajne hrvatske proizvode.