Žalila se na postupanje inspekcije pa poslali povjerenstvo da provjeri njen rad: ‘Ovo je Kafkin Proces’
Godinu dana nakon što se žalila na rad savjetnice Agencije za odgoj i obrazovanje Mirjane Kazije, nastavnica Tamara Šoić dobila je obavijest da stručno-pedagoški nadzor na kraju školske godine dolazi – njoj. Smatra kako ovakav sustav potiče nastavnike da ne prijavljuju nepravilnosti jer će na kraju njih same doći glave.
– Ispada da nastavnici koji se žale zapravo na kraju dobiju po prstima, kaže Tamara Šoić.
Prije nešto više od godinu dana, učenicima prvog razreda Strukovne škole u Rijeci Šoić je podijelila negativne ocjene i vikala na njih nakon što su markirali cijeli dan. Mirjana Kazija, savjetnica Agencije za odgoj i obrazovanje, tada je Šoić naredila da se ispriča učenicima.
Šoić se na rad savjetnice žalila i resornom ministarstvu.
No odgovora nije bilo, a onda je – nakon gotovo godinu dana – dobila obavijest da njoj dolazi stručno-pedagoški nadzor na kraju školske godine.
Naime, dolazak joj je najavilo Povjerenstvo za provođenje postupka rješavanja primjedbi.
– Nikad prije nisam čula za takvo povjerenstvo, rekla nam je Šoić.
MZO: Zadaća Povjerenstva je razmotriti prigovor
A tko, kako i kada saziva navedeno povjerenstvo, pitali smo i Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Kažu kako se Povjerenstvo za provođenje postupka rješavanja primjedbi nastavnika imenuje se na temelju članka 16., stavka 2. Zakona o Agenciji za odgoj i obrazovanje.
Taj stavak glasi ovako: ‘Stručni nadzor nad radom Agencije obavlja stručno povjerenstvo koje imenuje ministar’. Dakle, trebalo bi se raditi o povjerenstvu koje nadzire Agenciju, a ne nastavnicu,
– Povjerenstvo za provođenje postupka rješavanja primjedbi na stručno-pedagoški nadzor kojeg provodi Agencija za odgoj i obrazovanje nije univerzalno tijelo, već se imenuje za svaki slučaj zasebno, napominju iz MZO-a.
Ističu kako Povjerenstvo ima tri člana, a njegova je zadaća ‘razmotriti zaprimljeni prigovor i popratnu dokumentaciju (nalaz Agencije za odgoj i obrazovanje o provedenom stručno-pedagoškom nadzoru te očitovanje Agencije za odgoj i obrazovanje na podneseni prigovor na nalaz i ostalu popratnu dokumentaciju), na temelju istog pripremiti plan uvida, dogovoriti termin izvršenja uvida s podnositeljem prigovora i školom u kojoj je zaposlen podnositelj prigovora te izvršiti uvid’.
– Nakon izvršenja uvida, Povjerenstvo sastavlja stručno mišljenje o utvrđenom stanju te opravdanosti odnosno neopravdanosti podnesenog prigovora i isto dostavlja Ministarstvu, zaključuju iz Ministarstva.
Šoić: Kakve logike ima provjeravati one koji se žale, a ne one na koje se žali?
Šoić, međutim, ne vidi zašto bi netko istraživao njezin rad i to godinu dana nakon što se žalila.
– Osniva se, dakle, neko ad hoc povjerenstvo za koje nitko nije čuo. Pomoćnica ministrice Lidija Kralj rekla mi je da se radi o sustavu podrške. E pa, meni takva podrška ne treba. Razumjela bih čak da su došli lani, ali kakve veze ima moj sadašnji rad sa žalbom koja je bila prije godinu dana?, pita se nastavnica.
Smatra da se radi o tijelu koje potiče nastavnike da ne prijavljuju nepravilnosti.
– Da sam znala, ne bih se žalila. Žališ se pa tebe provjeravaju. Pa ovo je kao Kafkin Proces, zaključuje nastavnica.
Budući da je Povjerenstvo svoj dolazak najavilo na dan kada je ona u Zagrebu ispravljala ispite državne mature, obavijestila ih je kako taj dan neće biti u školi. Nikakav odgovor, kaže, nije dobila.