Odgovor gimnazijalca gimnazijalcu: Krenula rasprava srednjoškolaca o zdravstvenom odgoju
Nakon gimnazijalca N koji je podijelio svoje stavove o zdravstvenom odgoju, nije dugo trebalo čekati odgovor gimnazijalca iz MIOC-a koji je danas poslao svoj odgovor nekolicini hrvatskih portala. Njegov odgovor prenosimo u cijelosti:
“Pišem Vam ovo pismo kao odgovor na Vašu jučerašnju objavu “pisma srednjoškolca” na temu Zdravstvenog odgoja te njegove implementacije u sustav obrazovanja u Hrvatskoj. Prvo da naglasim, i sam sam srednjoškolac – pohađam XV. gimnaziju (MIOC) u Zagrebu. Inače ne volim anonimno pisati niti se ikome na taj način obraćati, ali s obzirom na opravdane sumnje da bi po mene u slučaju objave onoga što sam rekao moglo biti formalnih ili neformalnih posljedica, ovaj put se ne želim identificirati.
Kao što nisam siguran je li objavljeni tekst uistinu autorski rad
nekog učenika, nisam siguran hoćete li i ovu drugu stranu priče htjeti
objaviti usprkos raznoraznim lobijima kojima to ne bi odgovaralo – no
ulažem trud da Vam ovo napišem, ipak gajeći nadu u postojanje još uvijek
živućeg ideala neutralnosti novinarstva.
Ne želimo svi zdravstveni odgoj
Ono u čemu se, nažalost, moram u potpunosti složiti s mojim
školskim kolegom, autorom spomenutog pisma, jest da se mišljenje učenika
u cijeloj priči uopće ne čuje. Kao da nismo baš mi učenici NAJBROJNIJA,
a uz nastavnike i JEDINA društvena skupina na koje se svaka odluka
obrazovnih vlasti direktno odnosi. Sve dobre i loše odluke cijenjenog
ministra Jovanovića neće promijeniti život njemu, nego meni i mom
prijatelju.
Netočno je da “svi mi želimo uvođenje zdravstvenog, a time i
spolnog odgoja”, jer sam prvi ja osobno iznimka, a onda i većina učenika
koja me okružuje. Moram naglasiti da sam dio potpuno vjeronaučnog
razrednog odjeljenja, što je možda objašnjenje činjenice da se velika
većina razrednih kolega slaže sa svim ovdje napisanim, ali i mi smo,
bili etiketirani kao vjernici ili ne, dio učeničke zajednice u jednoj
državnoj školi. Osim toga, gledajući moju školu, isključivo vjeronaučni
razredi vidno dominiraju svojim brojem nad ostalima, a na kraju
krajeva, siguran sam da ima i pripadnika drugih vjeroispovijesti koji će
se sa mnom složiti. Zašto? Zato što onime što zastupam ne diskriminiram
apsolutno nikoga i nikoga ne dovodim u položaj da na silu mora
prihvatiti nešto što je u potpunoj suprotnosti sa njegovim životnim
idealima.
Kurikulum zdravstvenog odgoja je potpuno nesporan u tri od četiri
glavna dijela. Zanimljivo mi je da često predstavnici MZOS-a, AZOO-a i
sličnih institucija prilikom pokušaja opravdavanja uvođenja zdravstvenog
odgoja u škole, uvijek navode pozitivne vrijednosti koje bi jedno od ta
tri spomenuta poglavlja trebalo proizvesti u djece i mladih.
Pretpostavljam da je to tako iz razloga što nemaju argumenta za ovo
četvrto poglavlje, a kao po običaju – nemaju sluha za kompromis i
prihvaćanje ideja onih koji to po njihovim mjerilima ne zaslužuju (a u
tu skupinu spadaju svi bez političke moći).
Još sam klinac, ali znam da nam državu neće spasiti homoseksualac koji je napokon zadovoljio sva svoja prava
Sporno četvrto poglavlje Kurikuluma govori o ispravnosti
homoseksualnih zajednica, mogućnosti osobe da odluči kojeg je spola-roda
(što god), ali i o velikom dijelu intime svake osobe – počecima
seksualne aktivnosti. Pitam se kako je moguće da u vrijeme kad je broj
djece sve manji (pogledajmo samo popis stanovništva – nije opovrgnuo
očekivanja), netko potiče razvoj sustava vrijednosti koji broj djece
može samo smanjiti? Pa ljudi, još sam klinac, ali znam da nam državu
neće spasiti homoseksualac koji je napokon zadovoljio sva svoja prava,
spasit će ju djeca! I samo djeca, i još djece i još više djece! Neće je
spasiti ni novac, ni imovina – zar ju planirate sa sobom u grob
ponijeti, ako djece nemate? Neće ju spasiti ni štednja, ni ulaganja jer
sve to prolazi ako društvo nema generaciju koja će to naslijediti. I ovo
nije samo moje mišljenje, nego mišljenje desetaka mojih prijatelja i
kolega – svi imaju braću i sestre, svima su braća i sestre najveće blago
na ovome svijetu, a onda ih probajte pitati bili voljeli da su odrasli
u obitelji s dva oca? Ili dvije majke?
Vratimo se na seksualnost. Priča o masturbaciji u 5. razredu
osnovne škole? Ili pornografiji koja ima didaktičku ulogu? Cijenjeni
gospodin Filipović tvrdi da se takvo što nikada neće smjeti predavati u
školi. Ali, čekajte, pa nismo toliko glupi… Iz kojeg je razloga onda
takva sramota završila na popisu preporučene literature? Gospodine
Filipoviću, Vi tu literaturu PREPORUČUJETE!
Loša je sebičnost, sebičnost čina koji teži kratkotrajnom zadovoljstvu najnižih životinjskih strasti
Pornografija je za mene odvratno izrabljivanje ljudskog tijela za
zadovoljenje seksualnih želja nekog drugog. Ne živim u oblacima, znam
da se s time sve mlade generacije suočavaju. Ne kažem čak ni da ja
osobno nisam nikada došao u kontakt s njom, ali smatram da se nikoga ne
može učiti da je pornografija ispravna ili čak poželjna! Ista stvar s
masturbacijom – nikoga se ne može osuditi za to, ali mnogi ljudi
smatraju da u tome ipak postoji nešto loše. A znate što je loše? Loša je
sebičnost, sebičnost čina koji teži kratkotrajnom zadovoljstvu najnižih
životinjskih strasti. Dragi ljudi, da je sve uvijek ostajalo na
najnižim životinjskim strastima, gdje bismo mi danas bili?
Za kraj moram reći još jednu stvar – smatram da nitko, pa ni
Crkva, nema pravo tražiti da se drugim osobama nameću ideali u koje ne
vjeruju. Ali, isto tako molim da se uvaže stavovi svih onih koji misle
drugačije od vladajućih – da im se prizna njihovo pravo da formiraju
svoj život na način koji njihovi roditelji i oni sami smatraju
najboljim. Svi vi koji ste izabrani da vodite vladu i ministarstva –
izabrani ste da služite narodu, izabrani ste da radite isključivo po
željama ljudi koji su vas izabrali. Vi niste plaćeni da bilo kome
namećete bilo što – ipak je to demokracija za koju su u ovoj Hrvatskoj
mnogi izginuli.
Podrška svim roditeljskim i katoličkim udrugama u aktivnoj borbi za pravdu.
Lijepi pozdrav i Mir s vama!”