Jutros u devet sati, maturanti su pristupili polaganju i trećeg obveznog predmeta – matematike. Za razliku od hrvatskog i engleskog, na ovom je ispitu više kandidata prijavilo B razinu. Višu je pak pisalo oko 12 500 tisuća maturanata pa smo troje od njih pitali kako je prošao ispit. Kao najteži zadatak su svo troje izdvojili ‘onaj s trapezom’. Maturantica iz Ivanca je uz njega vrlo složenim okarakterizirala i posljednji zadatak u ispitu gdje je trebalo kroz jednadžbu doći do skupa rješenja.
Nakon mnoštva pompe koja se digla radi krađe primjeraka eseja, pisanja krivih eseja, tema koje su procurile, u kontekstu hrvatskog i engleskog, danas se pisao treći obvezni ispit, koji je protekao unutar svih regula. Višu razinu matematike pisalo je gotovo 12 500 maturanata i ostalih pristupnika, a troje od njih, podijelilo je prve dojmove s nama.
Strogo pridržavanje pravila
Zadatak s trapezom nitko u školi nije riješio točno
– Po meni su u odnosu na prošlu godinu, zadaci na zaokruživanje bili teži, a ostali nešto lakši. Najsloženiji je bio onaj s trapezom. Možda smo ga trebali i očekivati, jer se sličan pojavljivao prošlih godina. S druge strane zadaci vezani za geometrijske i aritmetičke nizove bili su jako banalni, govori nam Dora iz VII. zagrebačke gimnazije.
Maturant iz Tehničke škole Ruđer Bošković, također se nije snašao sa spomenutim zadatkom mada i bez njega očekuje visoku ocjenu.
– Zadatak s trapezom nisam riješio. Možda i nije bio težak, ali ja se nisam mogao sjetiti pravila za trapez. Inače, zadovoljan sam napisanim testom. Bilo je dovoljno vremena i očekujem da ću dobiti četvorku, rekao nam je ‘Ruđerovac’ Ilija.
Maturantica iz Ivanca, smatra da je A razina bila poprilično teška te je dva zadnja zadatka u testu navela kao najteže.
– Uz zadatak s trapezom, koji mislim da nitko u školi od nas 50-ak nije riješio, težak je bio i zadnji, u kojem je putem jednadžbe trebalo doći do skupa rješenja, objašnjava Martina koja završava opću gimnaziju unutar Srednje škole Ivanec.
Svo troje sugovornika se pripremalo za ispit na različit način
Možda bi trebala biti jedna razina, jer su ogromne razlike između više i niže
Martina je dodala kako nije baš zadovoljna napisanim testom, osobito u kontekstu toga da namjerava upisati Građevinski fakultet pa joj matematika nosi bodove.
– Dosta sam se pripremala za ovaj test. Riješila sam većinu dosadašnjih ispita, još mi je prijatelj posudio skripte koje je dobio u jednoj školi gdje je privatno išao na pripreme. Očekujem da bi mogla dobiti trojku, rekla nam je Martina koja je poželjela dati i jedan prijedlog za iduću godinu.
– Dobro bi bilo da iduće godine slože jednu univerzalnu razinu ispita, jer je redovno veliki jaz u težini između više i niže, objasnila je maturantica opće gimnazije iz Ivanca.