Pretraga

Njegovoj gimnaziji nije valjao, ali organizatori izložbe prihvatili bi učenikov crtež gej poljupca

A- A+

Veliku medijsku pozornost jučer je dobio slučaj nepoželjnog crteža u Gimnaziji Vladimira Nazora u Zadru. Naime, na Županijsku smotru Art dizajna na temu ‘umjetnik kao kritičar vremena’, jedan učenik spomenute škole htio je prijaviti svoj rad, koji još jednom prilažemo ispod. Kako nam je pojasnio ovime je prikazao odnos društva prema gej populaciji, ali mu je djelo odbijeno od prosudbenog povjerenstva škole, pod službenim objašnjenjem da bi neki pripadnici LGBT zajednice rad mogli protumačiti da rad širi mržnju prema pojedinim skupinama u društvu.

Slika koja je dobila odbijenicu od ‘prosudbenog povjerenstva’ Gimnazije Vladimira Nazora

S obzirom da je organizator Smotre Škola primijenjene umjetnosti iz Zadra, upitali smo ravnateljicu ove škole Marjanu Bakmaz, da nam prokomentira cijeli slučaj.

Profesor ima uvid u rad učenika tako da ga ne bi smio iznenaditi

Izdvojeni članak

Poljupci gejeva previše za zadarsku gimnaziju: S bizarnim objašnjenjem učeniku odbili rad LGBT tematike

– Naša škola je organizator te Smotre već godinama i povjerenstvo koje se imenuje unutar škole i s kolegama iz drugih škola izabere određenu temu pa mi šaljemo poziv svim učenicima srednjih škola Zadarske županije da se na jedan likovan i kreativan način izraze na zadanu temu. Damo im rok do kojeg će nam dostaviti radove, ne limitiramo niti tehniku, niti broj radova, niti način rada, apsolutno ništa. Do 4. ožujka je bio rok da nam se dostave radovi u školu kako bismo imali vremena žirirati i pripremiti za izložbu pa onda pripremiti katalog pozivnice i tako dalje. Taj rad o kojem ste pisali nije došao do naše škole da bi mi mogli sada donositi neke sudove, ulaziti u kompetencije kolegice iz druge škole i njihovog povjerenstva. Da je taj rad došao do naše škole, naše povjerenstvo unutar škole bi odlučivalo o njemu. Ovako s obzirom da rad nije prošao u školi, on nije došao do nas, objasnila je ravnateljica Bakmaz.

Ipak, profesorica je poželjela dati i neki osobni osvrt na slučaj te je upozorila kako profesor mentor svakako ima uvid u rad učenika, tako da ga konačno učenikovo djelo ne bi trebalo iznenaditi.

– Što se tiče mog osobnog mišljenja ili mišljenja škole, mi smo uvijek za razgovor. Nismo isključivi ni po kojem pitanju, razgovarali bismo da smo se našli u toj situaciji, mentor bi bio zasigurno odgovoran. Mentor uvijek mora znati što se radi. Znači ne može biti iznenađen radom, govori ravnateljica Škole primijenjene umjetnosti i dizajna u Zadru.

Pojasnimo funkciju mentora u ovakvim situacijama. Dakle, svaki učenik koji se ima nakanu prijaviti na jedno ovakvo natjecanje odnosno smotru, ima profesora koji mentorira njegov rad. Profesor mentor također stoji kao supotpisnik rada i prati učenika dok ga izrađuje te daje eventualne sugestije odnosno predlaže promjene.

Ako rad dođe do sutra uzet ćemo ga u obzir

Premda nam je jasno da se nije lako upustiti u analizu rada, o kojem tek čitate u medijima, ravnateljicu smo ipak pitali za tumačenje nastalih okolnosti odnosno na to da za odbacivanje učenikova rada nisu bili presudni likovni elementi ili promašenost teme…

– Ne mogu govoriti o kolegici iz druge škole i njihovim načinima obrade tih radova. To je vrlo nezahvalno, kratko je objasnila Marjana Bakmaz.

Izdvojeni članak

I ja živim na Savi: Imao sam cimera koji je pobjegao iz sobe jer sam gej pa mi se svakom sljedećem teško outati

Ipak htjela je još ponešto reći o načinima rada u njihovoj školi.

– Moje osobno mišljenje, temeljeno na dugogodišnjem radu ovdje je da sam uvijek za razgovor, da učenik objasni koja je njegova poruka, što je mislio reći svojim radom, a profesor mentor je tu da kaže što u tom likovnom radu treba eventualno korigirati. Ne može se rad napraviti u roku jednog dana. Profesor prati, usmjerava, daje savjete, stoji iza tog rada. Treba svakako s djetetom raditi, razgovarati i ne biti isključiv, niti stopirati njegove ili njezine ideje. To su neke opće stvari, a sada meni je teško ulaziti u nečije načine rada, pojašnjava Bakmaz.

S obzirom na specifičnost priče, upitali smo ravnateljicu jesu li striktni s poštivanjem rokova ili bi sporni rad prihvatili naknadno, iako je natječaj trajao do 4. ožujka.

– Sutra nam je žiriranje, tako da bi ga vjerojatno prihvatili, nismo baš tako rigorozni, govori ravnateljica.

Kod učenika treba poticati slobodu

Za kraj smo odlučili ravnateljicu Bakmaz pitati i jedno dublje filozofsko pitanje o umjetnosti odnosno smatra li da umjetnost uopće treba imati granice.

– Ja sam profesorica hrvatskoga pa ne mogu sada sasvim kompetentno to komentirati, ali smatram da svakako treba poticati slobodu i dozvoliti učenicima slobodu umjetničkog izraza, rekla nam je ravnateljica.

Radovi koji dobiju zeleno svjetlo od prosudbenog povjerenstva Škole primijenjene umjetnosti i dizajna, kao organizatora Županijske smotre Art dizajna,  bit će izloženi u crkvi Svetog Dominika.

Inače ta crkva više nema sakralnu funkciju nego svjetovnu te o njoj skrbi Kazalište lutaka Zadar.

Otvaranje izložbe uz prigodni program bit će 10. travnja 2019. u 12.00 sati u Narodnom muzeju.

Poljupci gejeva previše za zadarsku gimnaziju: S bizarnim objašnjenjem učeniku odbili rad LGBT tematike