Ideja godine je srednjoškolsko natjecanje koje traži najbolju poslovnu ideju, a prijave su upravo započele. Rane prijave traju do 26. ožujka, a finalne prijave primamo do 18. travnja. Finale će se održati 28. travnja u prostorima našeg zlatnog partnera EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište, a pobjednik kući nosi nagradu od 10.000,00 kuna bruto. Donosimo odgovore na sva često postavljanja pitanja koja se tiču prijava na natjecanje.
Što je Ideja godine?
Ideja godine je poslovno natjecanje za srednjoškolce, koje nagrađuje znanje te inovativnost kroz osmišljavanje poslovne ideje, pisanje projekta i njegove prezentacije. Kao i do sada, nema šprance za pobjedu, već želimo vidjeti kako ćete primjenom novih tehnologija stvoriti svoj poslovni uspjeh. Ideja godine 2022. je X. izdanje natjecanja.
Tko je organizator?
Organizator projekta Ideja godine je portal srednja.hr
Tko je glavni partner projekta?
EFFECTUS poduzetnički studiji – visoko učilište. Effectus nudi moderan je i dinamičan studij koji cjelovito integrira brojne pravne, financijske i ekonomske predmete te na taj način spaja dva komplementarna područja: financije i pravo. Naglasak je na obrazovanju i znanju koje studentima prenose najkvalitetniji predavači te praktičnoj primjeni pravničkih i financijskih znanja. Više o njima pročitajte na njihovim stranicama.
Tko su srebrni partneri?
Srebrni partneri projekta su Hrvatska zajednica županija te Span.
Hrvatska zajednica županija je krovna nacionalna udruga regija kojoj je cilj jačanje suradnje između hrvatskih županija. Promiču regionalnu samoupravu te zagovaraju ravnomjeran gospodarski i društveni razvitka svih županija. Osim toga, potiču ulaganje u obrazovanje kao osnivači srednjih škola, a prvenstveno žele da ono bude jednako dostupno u svim krajevima Hrvatske.
Span je globalna IT tvrtka sa sjedištem u Hrvatskoj i uredima koji se nalaze diljem svijeta: u Velikoj Britaniji, SAD-u, Sloveniji, Azerbajdžanu, Ukrajini, Njemačkoj i Švicarskoj. Specijalizirana je za pružanje profesionalnih usluga za projektiranje i razvoj informacijskih sustava te tehničku korisničku podršku za poslovne korisnike i korporacije.
Tko su partneri projekta?
Partner projekta je Medijska platforma Poduzetnik.
Medijska platforma Poduzetnik je informacijsko-edukacijska platforma za sve poduzetnike u Hrvatskoj i u regiji, ali i za Hrvate raseljene diljem svijeta. Aktivna je od 2006. godine od kada surađuju s velikim brojem stručnjaka iz raznih područja društvenoga života. Posebnu pozornost posvećuju mladima kroz projekt „Biti bolji – Be better“ kojim pripremaju mlade za nastavak školovanja ili odabir pravog zanimanja, za tržište rada ili za samozapošljavanje.
Tko su pokrovitelji projekta?
Pokrovitelji projekta su Zagrebački inovacijski centar – ZICER i Fil Rouge Capital.
Koliko učenika može biti u timu?
Svaki tim mora imati minimalno jednog člana, a maksimalno tri. Svi moraju biti srednjoškolci/e, a nije nužno da su svi članovi iz iste škole.
Tko može biti mentor?
Mentor može biti samo srednjoškolski profesor ili profesorica. Nije nužno da je iz iste škole od kuda dolazi tim. Tim ne mora imati mentora.
Mogu li se strukovne škole prijaviti?
Više od pola prijava na projekt dolazi iz strukovnih škola, a pobjednici pet izdanja Ideje godine bili su iz strukovnih škola.
Tko su prijašnji pobjednici Ideje godine?
- izdanje – Eva Perković, Dora Dubravec i Mirna Lazar – I. gimnazija Varaždin – Mentorica Kristina Oršić Manojlović – Projekt Croatian Beaches
- izdanje – Ilija Perić – Tehnička škola Ruđera Boškovića – Mentor Milan Korać – Projekt In My Wave
- izdanje – Kristijan Žic, Marin Nižić i Slavica Blašković – Prirodoslovna i grafička škola Rijeka – mentor Matija Rubinić – Projekt Trampolin
- izdanje – Eva Šimec, Marija Djerdjaj i Denis Cvijanović – Srednja škola Vladimir Gortan Buje – mentorica Dolores Mihelić-Malbašić – Projekt Road Aid Black Box
- izdanje – Ante Toni Debelić – Salezijanska klasična gimnazija s pravom javnosti – mentorica Alenka Šuljić Petrc – Projekt GrowCity
- izdanje – Roko Radanović, Toma Puljak i Dražen Barić, mentorica Marija Rakić Mimica – III. Gimnazija/Elektrotehnička škola, Split – Projekt LiftOFF
- izdanje – Duje Štolfa i Antonio Nikolić, mentor Ante Bartulović – III. Gimnazija Split – Projekt SortIT
- izdanje – Ramal Salha – Elektrotehnička i prometna škola Osijek – Projekt Quillix
- izdanje – Leo Janković i David Špiljak – Gimnazija Andrije Mohorovičića Rijeka – Projekt Nevera
Važni datumi
9. ožujak – početak prijava
2. travanj u 23:59h– rane prijave (mogućnost recenzije rada)
18. travnja u 23:59h – finalne prijave
23. travnja – proglašenje finalista
28. travanj – finale u prostorima Effectusa, večera i noćenje u Zagrebu / u slučaju loših epidemioloških uvjeta, finale će se održati online
29. travanj – doručak, obilazak partnera, odlazak kući (ovisno o epidemiološkoj situaciji)
Što su rane prijave?
Ako pošaljete poslovni plan do trenutka završetka ranih prijava (do 2. travnja 2022.), možete dobiti recenziju od žirija i priliku da popravite projekt do konačnih prijava. U slučaju da ne iskoristite tu priliku, nema nikakvih sankcija.
Gdje mogu vidjeti poslovni plan?
Poslovni plan možete preuzeti ovdje.
Poslovni plan se osim uvoda i uputa za pisanja sastoji od sljedećih poglavlja:
- Poslovna ideja
- Tržište prodaje
- Marketinške aktivnosti
- Financijski podaci
- Društveno odgovorno poslovanje
Ideja_godine_2022_poslovni plan_draft
Koje tehnologije moraju biti prisutne u idejama?
Na projekt Ideja godine primaju se prijave koje u poslovnu ideju imaju uključene novu tehnologiju. Korištenje jedne od novih tehnologija poput interneta je preduvjet ulaska u finale. Novih tehnologija ima puno, primjerice, to je umjetna inteligencija, internet stvari, digitalno proširena stvarnost, roboti, blockchain, virtualna stvarnost, bespilotne letjelice ili 3D ispis. Možete koristiti neku od navedenih, ali to nije nužno. Bilo koja nova tehnologija je dobrodošla!
Kako se prijaviti?
Prijava se šalje ispunjenjem poslovnog plana (Pogledajte pitanje ‘Gdje mogu vidjeti poslovni plan?’) i slanjem putem obrasca ovdje.
Ima li Ideja godine Facebook stranicu?
Naravno da ima, lajkajte page Ideja godine
Tko dobiva poziv na finale?
Poziv na finale u Zagrebu dobiva 10 najboljih projekata iz cijele Hrvatske. Finale se održava u prostorima Effectusa 29. travnja.
Tko je sve u žiriju?
Članovi žirija predstavnici su naših partnera. Njihova imena ćemo otkriti uskoro.
Koja je nagrada?
Pobjednička ideja, odnosno tim ili pojedinac koji ju je osmislio dobiva 10.000,00 kuna bruto.
Svi timovi koji prođu u finale dobivaju smještaj u Zagrebu i obilazak tvrtka koje su prijatelji Ideje godine (ako se finale održi uživo), mogućnost daljnjeg rada na projektu s mentorima, priznanje za sudjelovanje.
Znači li to da svaki član tima dobiva 10.000,00 kuna?
Ne, u slučaju da na natjecanju pobijedi tim, članovi tima među sobom dijele iznos novčane nagrade na način koji žele. Odgovornost za raspodjelu iznosa nagrade je na timu, ne na organizatoru.
Kako izgleda finale?
Timovi prezentiraju svoje ideje pred članovima žirija i ostalim sudionicima.
Što ako će epidemiološka situacija biti loša?
U slučaju da će epidemiološka situacija biti takva da će finale biti nemoguće održati uživo, finale će se održati online.
Što se događa dan nakon finala?
Za sve sudionike natjecanja koji dođu do finala, a nisu iz Zagreba, osigurali smo smještaj u hostelu. Na dan finala osiguran je ručak i večera za sve sudionike. Dan nakon finala obilazimo tvrtke partnere, a potom se svi sudionici vraćaju doma.
Koje greške u prijavi treba izbjegavati?
Kroz godine smo primili dosta radova i primjetili smo da postoje određene stvari u poslovnom planu koje su izazovne za natjecatelje. Stoga smo odlučili pomoći svima koji će se prijavljivati i ukazati na greške koje treba izbjegavati.
- U uvodnom dijelu prijave potrebno je vrlo jasno odgovoriti na najbitnija pitanja o projektu – kako funkcionira i za koga je namijenjen. To je prvo što žiri vidi i to je prvi dojam kojeg će žiri imati o vašem projektu. Stoga se potrudite da bude što bolje! (dodatni vizualni prikaz je itekako poželjan)
- U tablici troškova pokušajte biti što precizniji. Izbjegavajte pisanje nekih općenitih stavaka iz kojih se ne može razlučiti o kakvim se troškovima radi. Istražite i procijenite koliko će pojedine stavke vašeg projekta koštati te ih sve napišite.
- Opišite tehnologiju koju koristite u vašem projektu. Jasno naglasite radi li se o softwareu koji već postoji, hoćete li ga preraditi ili ćete sami osmisliti cijeli software. Napišite što detaljnije kako bi žiriju bilo jasno o čemu se točno radi.
- Istražite konkurenciju! Često natjecatelji imaju dojam da je njihova ideja unikatna, ali zapravo u većini slučajeva već postoje razne tvrtke koje se bave sličnim rješenjima diljem svijeta. To nije ništa loše, nego prilika da naučite što drugi rade dobro, a gdje vi vidite priliku poboljšati postojeće proizvode.
- Nije čudno ako tvrtka posluje u minutu prvih nekoliko godina. Primjećujemo kroz godine da timovi već u prvoj godini očekuju nerealnu zaradu, pripazite na to. Konzultirajte se s ljudima iz branše u kojoj raspisujete rad i pitajte ih koja su realna očekivanja.
- Precizno definirajte svoje potencijalne kupce, bilo to fizičke ili pravne osobe. Bolje je jasnije odrediti nišu kupaca, nego napisati bez obrazloženja da su sve dobne skupine i sve pravne osobe potencijalni kupci. Unutar tih ‘svih’ odredite tko su prioritetni kupci.