Profesori i učenici otkrili što misle o ukidanju prvog ljetnog popravnog roka
Odluka kojom je Hrvatski sabor ukinuo prvi ljetni popravni rok u osnovnim i srednjim školama, umjesto čega je uveden dopunski rad, očekivano je pobudila puno pozornosti u učeničkim i nastavničkim krugovima. Stoga smo odlučili provjeriti s predstavnicima obje skupine, kakva su im mišljenja o novom principu ispravljanja negativnih ocjena. Evo po dva profesorska i učenička stava.
U četvrtak smo objavili vijest o tome da je Odlukom Hrvatskog sabora, ukinut prvi ljetni popravni rok u osnovnim i srednjim školama umjesto čega je uveden dopunski rad. Radi se o tome da učenici koji ‘padnu’ iz jednog ili dva predmeta, imaju dodatnu nastavu (od 10 do 25 sati), koju provodi profesor/ica kod koje su imali negativnu ocjenu. Nakon što odlušaju te dopunske sate, profesor procjenjuje jesu li zadovoljili. Ako i tada ne zavrijede prolaz, idu na drugi popravni rok, koji je kao i do sada negdje u drugoj polovici kolovoza (najkasnije do 25.).
Učenici podijeljeni oko dobrobiti nove mjere
– Smatram kako bi novi zakon trebao potaknuti učenike na aktivnije sudjelovanje u nastavi jer nitko ne želi provesti dodatnih 10-25 sati u školi preko ljeta. Ukoliko se ove nove mjere budu provodile jednako prema svima (bez popuštanja) mislim da bi uvelike mogle smanjiti odlazak učenika na popravne ispite.
Također uvijek će biti onih kojima je svejedno išli na popravni ili na dopunsku nastavu jer znaju da se u većini slučajeva na kraju prolazi, mišljenja je Ilija, maturant Tehničke škole Ruđer Bošković.
No nešto drugačijeg stava je prvašić II. zagrebačke gimnazije.
– Mislim da je ovo besmislena odluka, koja će štetiti i profesorima i učenicima. Ako učenici nisu uspjeli pohvatati gradivo u tijeku cijele školske godine, sumnjam da će u tih nekoliko dopunskih sati. Nema smisla da profesori dva puta predaju isto, jer to u većini slučajeva neće imati učinak, oštro protiv nove odredbe govori Matija.
Organiziranje dodatne nastave je velika pomoć učenicima
Kada je pak riječ o nastavnom kadru, kontaktirali smo profesoricu iz osnovne te srednje škole. One daju ‘palac gore’ za novu odredbu, mada nas upozorava profesorica iz zagrebačkog MIOC-a da je kod njih ovaj princip rada već poznat godinama, ali da je dobro da je sada sistematiziran za cijelu državu.
– Riječ je o organiziranoj nastavi s određenim i usustavljenim brojem sati. Nastavnici će imati manji broj učenika pa će se izvoditi nastava koja je učinkovitija i primjerenija. Učenici će moći sustavno i usmjereno učiti i nadoknaditi sve ono što su iz bilo kojeg razloga propustili i sve svoje zaostatke riješiti već u lipnju.
Nastavnici će biti u mogućnosti i individualno poučavati.
Međutim, to je i novo opterećenje za nastavnike u vremenu kada završava školska godina, priprema se sljedeća i slijede različita zaduženja s obzirom na državnu maturu. Učenici bi trebali iskoristiti ovako organiziranu i usmjerenu nastavu budući da je sljedeći popravni ispit u jesenskom roku. Ovakva bi odluka trebala motivirati učenike na rad, bolje rezultate i odgovornost prema školskim obvezama, s više aspekata odgovara na temu nove mjere ispravljanja ocjena profesorica Božica Jelaković, koja predaje hrvatski jezik u zagrebačkoj XV. gimnaziji.
Nastavnica iz osnovne škole pak pojašnjava da katkada dopunska nastava treba i učenicima s pozitivnim ocjenama, kao i da ju je ona provodila po potrebi.
– Ljetni popravni rokovi su se održavali dva tjedna nakon završetka nastave. Učenici su teško mogli sami nadoknaditi ono što su propustili u prethodnih 35 tjedana. Organiziranje dopunske nastave im je velika pomoć, posebno u zahtjevnim predmetima poput matematike, ovako oni više ne moraju uzimati plaćene instrukcije.
Zakon o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi u članku 33. odavno propisuje da je škola dužna za učenike kojima je potrebna pomoć u učenju organizirati dopunsku nastavu. Do sada su neke škole zanemarivale tu odredbu i bilo je slučajeva da je na popravnom roku kod jednog nastavnika bilo 50 učenika i da im nije organizirana nikakva pomoć.
Daleko bi bolje bilo da se takva vrsta nastave održava tijekom cijele godine, ja ju održavam uvijek intenzivno prije testova.
Za vrijeme zimskih praznika sam ju održavala 5 dana, ne samo za negativno ocijenjene učenike, nego za sve koji su željeli popraviti ocjene. Da u novo polugodište mogu krenuti ‘bez dugova’. Zato smatram da je ovo, za učenike, jako dobra odluka. A i za škole je dobro jer ne moraju organizirati dva popravna roka i opterećivati se nepotrebnom administracijom, iscrpno nam kroz iskustva i znanja odgovara Dubravka Salopek Weber, profesorica fizike iz Osnovne škole Mato Lovrak u Zagrebu.